Mark Zuckerberg, de CEO van Meta, heeft onthuld dat het bedrijf aan het experimenteren is met monetization voor de Horizon Worlds virtual reality app om ontwikkelaars in staat te stellen inkomsten te genereren.
Hoewel het nieuwe virtual reality spel nu alleen beschikbaar is voor een selecte groep makers, vertegenwoordigt het een essentiële volgende stap in de lange termijn strategie van het bedrijf om de basis te leggen voor virtuele sociale netwerken.
De test loopt enkel in de US en Canada
Meta verklaarde dat een “selecte groep” producenten in staat zal zijn om “virtuele producten en effecten” te verkopen in hun individuele werelden. Alleen inwoners van de Verenigde Staten en Canada boven de 18 jaar zullen die dingen mogen kopen.
In tegenstelling tot andere virtual reality (VR) games in de metaverse, is Zuckerberg’s Horizon Worlds niet gebouwd op blockchain-technologie of non-fungible tokens (NFT’s).
Serieuze verliezen voor Meta
Het bedrijf dat vroeger bekend stond als Facebook heeft al hard afgezien om zijn nieuwste onderneming in de virtuele wereld te promoten.
Het bouwen van de metaverse kost heel wat geld. Hoewel de verkoop van Quest-VR , het vlaggenschip van het bedrijf, rond de feestdagen hard is gestegen, heeft het bedrijf alleen al in 2021 meer dan 10 miljard dollar verloren op de virtual reality-markt.
Bovendien, wanneer sociale platforms zoals Horizon Worlds in populariteit toenemen, zal Meta moeten leren hoe het virtual reality-gemeenschappen kan beschermen, wat geen gemakkelijke taak is.
De recente inspanningen tonen aan dat Meta al vroeg de infrastructuur heeft ontwikkeld die nodig is voor een digitale economie.
Check hier wat Horizen worlds is!